انواع مدل های مبلمان راحتی کلاسیک و اسپرت

در بخش رنگ، مورد دیگری که می شود در تفاوت این دو سبک بیان کرد استفاده از مبلمان و دکوراتیوهای رنگارنگ است که در مینیمال ها دیده نمی شود. در مورد مبل هایی که آسیب دیده اند نیز می توانید هم زمان با سفارش تغییر رویه مبلمان، از تعمیرکار بخواهید ایرادات جزئی را هم برطرف کند. این سبک از مبل در خانه های انگلیس زیاد دیده می شود. تصور کنید که یک کارمند بر روییک صندلی نادرست و غیر اصولی تکیه زده است و فعالیت های کاری خود را انجام می دهد؛ مطمعناً به دلیل نادرست نشستن و رعایت نکردن ارگونومی در کوتاه مدت به خستگی فرد دچار شده و مقدار زیادی از بهره وری خود را از دست می دهد. سعی کنید برای مبلمان جدید یک میز جلومبلی متناسب انتخاب کنید به نحوی که هنگام نشستن روی مبلمان دسترسی مناسب به میزجلو مبلی داشته باشید. به همین دلیل است که تنها بر خلاف مینیمالیست ها در به کارگیری رنگ های متنوع دستشان باز بوده و برای خود و خانه محدودیتی قائل نمی شوند. هزینه خرید یک دست مبلمان خوب این روزها سر به فلک کشیده و نمی توان به سادگی مبلمان را عوض کرد.

به جای تعویض میلمان چرا تنها پارچه رومبلی را عوض نمی کنید؟ خیلی از چیزهایی که در اتاق خواب انبار کرده اید یا گوشه آشپزخانه جای داده اید اصلا به کارتان نمی آید. این کار هزینه ای خیلی کمتری دارد. بحث را علمی نکنیم خیلی ساده بگویم، من از فنگشویی یاد گرفتم که”دور ریختنی ها را باید دور ریخت”. علت این که ما این دو را با یکدیگر مقایسه می کنیم به دلیل هم خانواده بودن این دو در زمینه هایی است که در پیاده سازی دو سبک را بسیار به هم شبیه می سازد. از آنجایی که این مبلها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند در معرض آلودگی و کثیف شدن قرار می گیرند، بنابراین تشکچه یا کوسن دار بودن مبل کمک می کند تا در مواقع لزوم بتوانید راحت تر آن را تمیز کنید. این نام گذاری و حرکت در مسیر پدید آمده شروع راهی بود برای رسیدن به صنایع دستی دانمارکی و ایجاد سبک هنری جدید در صنعت دکوراسیون و همین طور رقابت با هنرهای نو موجود در آن دوره. از طراحی های صنذلی و مبلمان گرفته تا لامپ ها و پارچه های چاپی، همگی متأثر از طراحی سبکی بودند که هنوز نام اسکاندیناوی بر آن نهاده نشده بود.

ابتدا رنگ. در بخش رنگ و استفاده از آن در خانه های مینیمال راحتی و گرمای محیط را فدای اصول سبک خویش می کنند و هیچ چیزی مانع از پیاده سازی المان هایشان در طراحی سبک مینیمال نخواهد شد. از سوی دیگر تفاوت های نیز بین آن دو پدید می آید که فرق بین این دو سبک را نمایان می کند. میز ناهارخوری ست با این مبلمان هشت نفره است، ولی میتوانید آن را برای شش یا ده نفر هم سفارش دهید. راه های زیادی برای نو کردن مبلمان قدیمی و رنگ و رو رفته وجود دارد. اگر تمایل دارید برای سال نو کاری جدید و کم هزینه انجام دهید، ظرف های زیبا و ارزشمندی که دارید را کنار هم در سطحی مناسب به نمایش بگذارید. همین موضوع باعث می شود به این نتیجه برسیم که سبکی که برای تلطیف روح انسان شکل گرفته بسیار تأثیر گذار بوده و ویژگی هایش کاربردی تر از یک طراحی محض و خشک است. هدف از برگزاری این نمایشگاه ها در دهه پنجاه میلادی آشنا کردن عموم مردم با این سبک برای بازاریابی در حوزه مربوطه بوده است که به نظر می رسد این موضوع به موفقیت بیش از انتظار دست یافته بود. اکنون ما می خواهیم جنبه های مختلفی از این دکوراسیون را برای شما تشریح کنیم تا به همراه هم به یک کلیت و اجماع در مورد دکوراسیون اسکاندیناوی برسیم.

با فراگیری این موضع از سال های اولیه دهه پنجاه تا اواخر دهه هفتاد میلادی همه جوایز طراحی به طراحان سبک دکوراسیون اسکاندیناوی دادده می شد و کالاهای ساخته شده با ویژگی های این سبک به سرعت در میان عموم شناخته می شدند. مبل چسترفیلد دارای دسته های استوانه ای و پشتی های راحتیست که با دکمه تزیین شده اند و معمولا از جنس چرمه اما در ساخت اون میشه از پارچه هم استفاده کرد. مبلمان چستر که به چسترفیلد نیز معروف هستند، جزء زیر دسته مبلهای راحتی محسوب میشوند به همین دلیل ساختار یکسانی با آنها داشته و تفاوتهای اندکی در پارچه و طراحی ظاهری دارند. برای این کار نخستین قدم عوض کردن ظرف های قدیمی با ظرف های جدید است که زیبایی بیشتری دارند و از لحاظ سلامتی نیز بهتر هستند. پارچههای مخمل، اصالت و جلوه خاصی دارند که به خاطر محبوبیت زیاد، انواع و طرحهای بسیاری از آنها در بازار وجود دارد. و بر خلاف نام نمایشگاه که در حوزه مبلمان بود به هیچ وجه این نمایشگاه خود را به کالای خاصی مثل مبلمان محدود نکرد و تمام موارد مورد استفاده در دوره خود را به بررسی گذاشته و پیشنهاداتی ارائه می داد. اگر بخواهیم به جزییات پیدایش این نوع طراحی نیز وارد شویم باید بدانید که در سال ۱۹۱۴ یک طراح دانمارکی که مدیریت یک شرکت تزییناتی و هنری را برعهده داشت مجله ای با نام ” سبک هنری واقعی ” را راه اندازی کرد.